Campagne Pearle Opticiens: Feest voor het oog

6 mei 2020

In 2019 bestond Pearle Opticiens 60 jaar! En dit is niet onopgemerkt gebleven! Philogirl verzorgde de PR van het ‘Feest voor het oog’. 

De campagne

Onder het motto ‘Feest voor het oog’ werden de ogen van het Nederlandse publiek extra in de watten gelegd: ruim 100 Pearle winkels organiseerden een VIP-event en in 10 steden vond een groot “Feest voor het oog” plaats met onder andere oogmassages, ‘glazenwassers’, oogappeltjes en gezonde wortelsapjes. 

Na het feest werd – per locatie – onder de bezoekers een winnaar van een gratis bril gekozen. De feesten vonden plaats op de volgende locaties: Rijssen, Barendrecht, Amersfoort, Den Haag, Tiel, Venlo, Rotterdam, Delft, Maastricht en Zwolle.

Resultaten PR-campagne

Wat is een feestje zonder genodigden? In opdracht van Pearle heeft Philogirl de uitnodiging voor het ‘Feest voor het oog’ verzorgd. Na het opstellen van het persbericht is deze uitgezet bij relevante pers. Naast een algemeen persbericht, is per ‘feestlocatie’ een apart persbericht opgesteld. 

Als kers op de taart werd op vrijdag 22 november in Delft dubbel feest gevierd. Op deze vrijdag, 60 jaar geleden stapte meneer A.J. de Wit met mevrouw J. de Wit-van den Berg in het huwelijksbootje. Een mooie gelegenheid om dit samen te vieren. Tijdens het ‘Feest voor het oog’ in Delft gaf het diamanten echtpaar elkaar daarom nogmaal het ja-woord.

Aftercare

Als aftercare van het feest, heeft Philogirl per locatie een nieuwsbericht opgesteld met o.a. foto’s op locatie, plus de bekendmaking van de gelukkige winnaar van de gratis bril.

De pers- en nieuwsberichten zijn in verschillende offline en online media verschenen. Onderstaand een voorbeeld van een enkele publicaties.

Bron: De Schakel

Bron: De Swollenaer

Bron: Dagblad 070

Bron: Stad Buren

Bron: Delftse Post

Meer

healthy walk rotterdam

Rotterdam, de gezondste stad van Europa?!

2 september 2022
Dagelijks wandelen is goed voor sterke spieren en botten, voor hart en bloedvaten, voor de longen, tegen diabetes, goed voor je hersenen, nachtrust en nog veel meer! Er is dus eigenlijk geen reden om niet elke dag even een stukje te wandelen. ‘10.000 steps a day keeps the doctor away!’ Het kan natuurlijk zijn dat je niet altijd zoveel tijd hebt om een rondje te lopen. Je staat bijvoorbeeld een aantal dagen op een congres in een misschien wel onbekende stad. Op 28 t/m 30 juni 2022 werd in Rotterdam Ahoy het European Robotics Forum georganiseerd. Tijdens dit congres kwamen ingenieurs, ondernemers en investeerders uit heel Europa bij elkaar om kennis uit te wisselen over robotica Om bezoekers te inspireren om tenminste 10.000 stappen te nemen, heeft philogirl in samenwerking met de organisatie van het Robotica-congres een ‘healthy walk’ georganiseerd. Deze gezonde wandeling is mede mogelijk gemaakt door Intrinsic, de dochter-onderneming van Google op het gebied van robotica. De wandeling vond voor een deel binnen plaats en daarnaast in het naast Ahoy gelegen, Zuiderpark, het grootste park van Nederland! Philogirl organiseerde de wandeling, ontwierp de bijbehorende flyer en zorgde voor de voetstappen door Ahoy en het park. Deze ‘healthy walk’ is natuurlijk niet alleen geschikt voor het robotica congres. Uiteraard kunnen we ook een ‘healthy walk’ tijdens uw congres organiseren! Welkom! Mail of bel met Maaike van Zuilen: maaike@philogirl.nl / 06 456 32 117

Philogirl communicatie & PR
Parklaan 8 (Elevatorhuis)
3016 BB Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

We are a recommended expert in building
websites with YOOtheme.

Social