Campagne Pearle Opticiens: ABN AMRO BWK-award

13 mei 2020

Eind 2019 won Pearle Opticiens voor de 7e keer de ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland-award. Met als bonus: naast de landelijke award mochten negen Pearle-locaties zich winnaar van de regionale BWK-award noemen! Philogirl verzorgde de PR.

De campagne

De Beste Winkelketen-award is een goede graadmeter voor de populariteit van Pearle. Meer dan 220.000 consumenten deden mee aan de jaarlijkse verkiezing van ABN AMRO, waarbij kon worden gestemd op maar liefst 500 retailers. Pearle werd met een 8,5 als eindcijfer eerste in de categorie Optiek en versloeg daarmee Eye Wish, Hans Anders en Specsavers. Dat het bedrijf vervolgens ook nog eens de overall winnaar werd, laat wel zien hoe tevreden het winkelend publiek is over de opticien. 

Naast de landelijke BWK-award wonnen de volgende negen Pearle-locaties de regionale BWK-award: Katwijk, Almere, Nijkerk, Oud-Beijerland, Weert, Losser, Goirle, Rotterdam en Zuidlaren. Zo’n 10.000 klanten beoordeelden hun eigen Pearle winkel.

Resultaten PR-campagne

De Pearle-toppers van de negen locaties blonken volgens het publiek o.a. uit in ‘Klantentevredenheid’ en ‘Service’. Een prestatie om trots op te zijn en dat verdient extra aandacht. In opdracht van Pearle heeft Philogirl per locatie een apart persbericht opgesteld en verstuurd.

Bedrijfsleider Gerjan Elders – locatie Losser: “De award staat voor waardering vanuit de klant. De beker heeft een pontificale plek gekregen in onze winkel. De klant staat bij ons op nummer 1 en dankzij hen staan wij nu ook op nummer 1!”

Onderstaand vier publicaties:

Bron: Katwijk Speciaal

Bron: Nijkerk Nieuws.nl

Bron: Het Kompas

Bron: HalloLosser

Meer weten over deze campagne of onze rol in dit project? Neem contact op met Maaike van Zuilen.

Meer

healthy walk rotterdam

Rotterdam, de gezondste stad van Europa?!

2 september 2022
Dagelijks wandelen is goed voor sterke spieren en botten, voor hart en bloedvaten, voor de longen, tegen diabetes, goed voor je hersenen, nachtrust en nog veel meer! Er is dus eigenlijk geen reden om niet elke dag even een stukje te wandelen. ‘10.000 steps a day keeps the doctor away!’ Het kan natuurlijk zijn dat je niet altijd zoveel tijd hebt om een rondje te lopen. Je staat bijvoorbeeld een aantal dagen op een congres in een misschien wel onbekende stad. Op 28 t/m 30 juni 2022 werd in Rotterdam Ahoy het European Robotics Forum georganiseerd. Tijdens dit congres kwamen ingenieurs, ondernemers en investeerders uit heel Europa bij elkaar om kennis uit te wisselen over robotica Om bezoekers te inspireren om tenminste 10.000 stappen te nemen, heeft philogirl in samenwerking met de organisatie van het Robotica-congres een ‘healthy walk’ georganiseerd. Deze gezonde wandeling is mede mogelijk gemaakt door Intrinsic, de dochter-onderneming van Google op het gebied van robotica. De wandeling vond voor een deel binnen plaats en daarnaast in het naast Ahoy gelegen, Zuiderpark, het grootste park van Nederland! Philogirl organiseerde de wandeling, ontwierp de bijbehorende flyer en zorgde voor de voetstappen door Ahoy en het park. Deze ‘healthy walk’ is natuurlijk niet alleen geschikt voor het robotica congres. Uiteraard kunnen we ook een ‘healthy walk’ tijdens uw congres organiseren! Welkom! Mail of bel met Maaike van Zuilen: maaike@philogirl.nl / 06 456 32 117

Philogirl communicatie & PR
Parklaan 8 (Elevatorhuis)
3016 BB Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

We are a recommended expert in building
websites with YOOtheme.

Social