Campagne Pearle Opticiens: Feest voor het oog
In 2019 bestond Pearle Opticiens 60 jaar! En dit is niet onopgemerkt gebleven! Philogirl verzorgde de PR van het ‘Feest voor het oog’.
De campagne
Onder het motto ‘Feest voor het oog’ werden de ogen van het Nederlandse publiek extra in de watten gelegd: ruim 100 Pearle winkels organiseerden een VIP-event en in 10 steden vond een groot “Feest voor het oog” plaats met onder andere oogmassages, ‘glazenwassers’, oogappeltjes en gezonde wortelsapjes.
Na het feest werd – per locatie – onder de bezoekers een winnaar van een gratis bril gekozen. De feesten vonden plaats op de volgende locaties: Rijssen, Barendrecht, Amersfoort, Den Haag, Tiel, Venlo, Rotterdam, Delft, Maastricht en Zwolle.
Resultaten PR-campagne
Wat is een feestje zonder genodigden? In opdracht van Pearle heeft Philogirl de uitnodiging voor het ‘Feest voor het oog’ verzorgd. Na het opstellen van het persbericht is deze uitgezet bij relevante pers. Naast een algemeen persbericht, is per ‘feestlocatie’ een apart persbericht opgesteld.
Als kers op de taart werd op vrijdag 22 november in Delft dubbel feest gevierd. Op deze vrijdag, 60 jaar geleden stapte meneer A.J. de Wit met mevrouw J. de Wit-van den Berg in het huwelijksbootje. Een mooie gelegenheid om dit samen te vieren. Tijdens het ‘Feest voor het oog’ in Delft gaf het diamanten echtpaar elkaar daarom nogmaal het ja-woord.
Aftercare
Als aftercare van het feest, heeft Philogirl per locatie een nieuwsbericht opgesteld met o.a. foto’s op locatie, plus de bekendmaking van de gelukkige winnaar van de gratis bril.
De pers- en nieuwsberichten zijn in verschillende offline en online media verschenen. Onderstaand een voorbeeld van een enkele publicaties.
Bron: De Schakel
Bron: De Swollenaer
Bron: Dagblad 070
Bron: Stad Buren
Bron: Delftse Post