Maatbril – PR campagne over de zonsverduistering
10 augustus 2021
Maatbril – PR campagne over de zonsverduistering
Op 10 juni 2021 vond een zonsverduistering plaats. Om kinderen uit te leggen wat een zonsverduistering is en om hen te waarschuwen dat het niet goed voor je ogen is om direct naar de zon te kijken, organiseerde Philogirl in opdracht van Maatbril een online en offline PR campagne.
Doelstellingen
- Maatbril cliënten op een speelse en educatieve manier informeren over de zonsverduistering en het belang van het goed beschermen van je ogen.
- Bewustwording creëren voor de gezondheid van de ogen bij jong en oud.
- Naamsbekendheid van Maatbril vergroten.
Communicatiemiddelen
- Ontwerpen van illustraties om de zonsverduistering uit te leggen
- Samenstellen en verzenden van een educatief informatiepakket
- Organiseren van een winactie op social media. Winnaars van de actie kregen een envelop met informatie en een eclipsbril thuisgestuurd
- Schrijven van een blog over de zonsverduistering
- Opstellen van een educatieve quiz voor kinderen
- Schrijven en verspreiden van een persbericht
Techvisor, 7 juni 2021 – “Draag een eclipsbril tijdens de zonsverduistering”
Contact
Wil jij ook meer publiciteit creëren voor jouw bedrijf? We denken graag met je mee om een relevant en actueel nieuwshaakje te vinden en zo meer PR te creëren. Maaike van Philogirl vertelt je er graag meer over: maaike@philogirl.nl / 06 456 32 117.