Pearle lanceert online oogtest voor kinderen

20 augustus 2019

Kinderogen hebben veel te lijden onder het dagelijkse schermgebruik. Dat kan schade toebrengen aan hun gezichtsvermogen. Bijziendheid is daar een voorbeeld van. Met wat extra aandacht voor je ogen, is de kans op bijziendheid kleiner. Pearle Opticiens geeft daarom tips voor verantwoord beeldschermgebruik door kinderen. Met de Pearle online oogtest voor kinderen kan bekeken worden hoe het met de gezondheid van de ogen van een kind staat. Philogirl verzorgt de PR rondom de online oogtest.

Het advies?

Het advies van Pearle: verklein de kans op bijziendheid, speel tenminste 2 uur per dag buiten en kijk na iedere 20 minuten op je beeldscherm, 20 seconden in de verte.

Resultaten PR-campagne

In opdracht van Pearle heeft Philogirl de PR voor de lancering van de online oogtest-campagne verzorgd. Na het opstellen van het persbericht is deze uitgezet bij relevante pers. Het persbericht is in verschillende offline en online media verschenen. Onderstaand een voorbeeld van een drietal aan publicaties.


Bron: Fonk

Bron: Marketing Tribune

Bron: EyeLine

Meer

healthy walk rotterdam

Rotterdam, de gezondste stad van Europa?!

2 september 2022
Dagelijks wandelen is goed voor sterke spieren en botten, voor hart en bloedvaten, voor de longen, tegen diabetes, goed voor je hersenen, nachtrust en nog veel meer! Er is dus eigenlijk geen reden om niet elke dag even een stukje te wandelen. ‘10.000 steps a day keeps the doctor away!’ Het kan natuurlijk zijn dat je niet altijd zoveel tijd hebt om een rondje te lopen. Je staat bijvoorbeeld een aantal dagen op een congres in een misschien wel onbekende stad. Op 28 t/m 30 juni 2022 werd in Rotterdam Ahoy het European Robotics Forum georganiseerd. Tijdens dit congres kwamen ingenieurs, ondernemers en investeerders uit heel Europa bij elkaar om kennis uit te wisselen over robotica Om bezoekers te inspireren om tenminste 10.000 stappen te nemen, heeft philogirl in samenwerking met de organisatie van het Robotica-congres een ‘healthy walk’ georganiseerd. Deze gezonde wandeling is mede mogelijk gemaakt door Intrinsic, de dochter-onderneming van Google op het gebied van robotica. De wandeling vond voor een deel binnen plaats en daarnaast in het naast Ahoy gelegen, Zuiderpark, het grootste park van Nederland! Philogirl organiseerde de wandeling, ontwierp de bijbehorende flyer en zorgde voor de voetstappen door Ahoy en het park. Deze ‘healthy walk’ is natuurlijk niet alleen geschikt voor het robotica congres. Uiteraard kunnen we ook een ‘healthy walk’ tijdens uw congres organiseren! Welkom! Mail of bel met Maaike van Zuilen: maaike@philogirl.nl / 06 456 32 117

Philogirl communicatie & PR
Parklaan 8 (Elevatorhuis)
3016 BB Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

We are a recommended expert in building
websites with YOOtheme.

Social