Skip to main content

Pearle Opticiens

Pearle Opticiens is in Nederland marktleider in brillen en contactlenzen. Philogirl heeft de PR voor de landelijke campagne voor de 70.000 vuurwerkbrillen verzorgd. Daarnaast bedachten, ontwikkelden en ontwierpen wij een lesbrief, kleurplaat en e-nieuwsbrief over de zonsverduistering die op 20 maart 2015 in Nederland bij helder weer gedeeltelijk te zien was.


Verkeerscampagne Pearle

Wist jij dat 1 op de 10 automobilisten niet goed kan zien? Uit onderzoek (gepubliceerd in 2011) bleek dat 1 op de 10 automobilisten niet optimaal ziet en beter kan zien door het dragen van een bril of door een aanpassing van de sterkte van de brillenglazen. Philogirl verzorgde de landelijke en regionale PR-campagne voor het onderzoek. De aftrap vond plaats bij een school in Raalte. Daarnaast werd een tankstation omgebouwd tot oogmeetstation. In opdracht van Pearle werden diverse filmpjes en een infographic gemaakt.