Messi tech-ambassadeur voor blinden en slechtzienden

Datum
20 oktober 2020

Lionel Messi is de nieuwe ambassadeur van OrCam Technologies en gaat zich wereldwijd inzetten om de levens van blinden en slechtzienden toegankelijker te maken met behulp van Artificial Intelligence Technologie. Philogirl verzorgde in Nederland de communicatie & PR. 

Inhoud campagne

Vanaf heden is Lionel Messi, de wereldwijde voetballegende, ambassadeur van OrCam Technologies, de leider in Artificial Intelligence wearables voor blinden en slechtzienden. Vanuit die rol gaat Messi de komende tijd aandacht vragen voor de impact van technologie op de zelfstandigheid en onafhankelijkheid van blinden en slechtzienden.

In Nederland is Maaike Bennink, slechtziende slalom skiester met paralympische ambitie, ambassadeur van OrCam en lid van het Nederlandse Dreamteam van Messi. De komende tijd zal zij dan ook uit naam van Messi diverse OrCams’ aan blinde en slechtziende mensen in Nederland schenken.

De OrCam MyEye is de tech-wearable voor blinden en slechtzienden, of mensen met dyslexie of leesproblemen. De wearable kan met behulp van Artificial Intelligence gedrukte en digitale tekst in realtime voorlezen en gezichten, consumentenproducten, kleuren en bankbiljetten herkennen. Sinds de OrCam lancering in Nederland in 2017, verzorgt Philogirl reeds de PR  voor OrCam in Nederland. 

Doelstellingen Messi-campagne

  • Bewustzijn creëren rondom Messi als OrCam Technologies ambassadeur
  • Bewustzijn creëren rondom blind-en slechtziendheid

Rol Philogirl

  • PR-campagne OrCam – Messi campagne 
  • Creatie Messi – campagne video met Nederlandse ambassadeur Maaike Bennink

Resultaten

  • Oculus magazine 

Contact

Wil jij ook meer publiciteit creëren voor jouw bedrijf? We denken graag met je mee om een relevant en actueel nieuwshaakje te vinden en zo meer PR te creëren. Maaike van Zuilen van Philogirl vertelt je er graag meer over: maaike@philogirl.nl / 06 456 32 117.

Meer…


200 Rotterdammers met diabetes type 2 gezocht

20 september 2021
200 Rotterdammers met diabetes type 2 krijgen de kans om de komende zeven maanden tijd hun gezondheid te verbeteren. MiGuide, Gezond op Zuid, Rotterdam Sportsupport en de gemeente Rotterdam ontwikkelden het nieuwe leefstijlprogramma ‘Diabetes in actie – editie 010’, dat in oktober start. De campagne om deze Rotterdammers te werven, is vandaag tijdens het Life Sciences […]

Maatbril – PR campagne over de zonsverduistering

10 augustus 2021
Maatbril – PR campagne over de zonsverduistering Op 10 juni 2021 vond een zonsverduistering plaats. Om kinderen uit te leggen wat een zonsverduistering is en om hen te waarschuwen dat het niet goed voor je ogen is om direct naar de zon te kijken, organiseerde Philogirl in opdracht van Maatbril een online en offline PR […]

LSH010 interviews, communicatie & fotografie

9 augustus 2021
LSH010 interviews, communicatie & fotografie In opdracht van Life Sciences & Health 010 (LSH010), een initiatief van de Gemeente Rotterdam waarmee bedrijven, organisaties en instellingen in de economisch sterke Life Sciences & Health sector in Rotterdam met elkaar worden verbonden, is Philogirl verantwoordelijk voor alle communicatie omtrent LSH010. We zijn ontzettend trots op onze LSH010 […]

Philogirl communicatie & PR
Parklaan 8 (Elevatorhuis)
3016 BB Rotterdam

T 010 - 223 94 38
E info@philogirl.nl

Social